“Taníts nyelveket a digitális eszközök segítségével!” – KRÉTA IFM Referencia Iskola Programhoz való csatlakozás – pályázat pedagógusoknak, oktatási intézményeknek

Xeropan Referencia Iskola Program pályázat

“Taníts nyelveket a digitális eszközök segítségével!” – KRÉTA IFM Referencia Iskola Programhoz való csatlakozás – pályázat pedagógusoknak, oktatási intézményeknek

Szeretnél egy menő, innovatív pedagógus közösség tagja lenni? Idegennyelveket tanítasz és jól jönne egy olyan felület és kapcsolódás, ahol óravázlatok, házi feladatok és még számtalan nyelvtanulási tipp van egy helyen? Ismered és szereted a Xeropan nyelvtanuló applikációt? Szeretnél innovatív módszereket használni a nyelvoktatásban? Ha igen, akkor itt a helyed! Lássuk mit kínál a Felelős Szülők Iskolája Tanár Klub és a KRÉTA idegennyelvi tanároknak szóló programja.

 

Meghirdetésre került a Felelős Szülők Iskolája és a KRÉTA IFM közös pályázati felhívása “Taníts nyelveket a digitális eszközök segítségével!” címmel.

Várjuk azon pedagógusok, oktatási intézmények jelentkezését, akik egy (ingyenes) személyes képzés és online oktatások után a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Moduljában található Xeropan alkalmazás segítségével építik fel a tanóráikat és az ott található feladattípusokkal, leckecsoportokkal, lehetőségekkel a jövőben színesítik angol és német óráikat, ezt beépítik a mindennapi oktatásba.

 

A Felelős Szülők Iskolája és a Xeropan, a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulját megismertető és bemutató képzést szervez országosan összesen 10 intézmény (általános iskola felső tagozat, valamint középiskola) idegennyelvi tanári kara számára, akik saját iskolájukban elő kívánják mozdítani az idegennyelv oktatás és tanulás kapcsán a digitális lehetőségek és eszközök használatát, az ehhez kapcsolódó szemléletet.

A képzés és az online oktatások célja, a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Moduljának és az ebben rejlő lehetőségeknek a megismerése, gyakorlati alkalmazhatóságának megértése, jó gyakorlatok áttekintése, az idegennyelvi órák módszertani sokszínűségének előmozdítása, és ezáltal a diákok nyelvtanulási sikerélményének, eredményességének növelése.

 

A program felépítése

A program első elemeként a kiválasztott 10 intézmény idegennyelvi pedagógusai intézményenként külön-külön megtartott személyes képzésen vesznek részt. Ezek időpontja az intézmények kiválasztása után közösen kerül meghatározásra.

Második lépcsőben a résztvevő tanárok saját iskolájukban elkezdik alkalmazni a módszereket és online oktatásokon, egyeztetéseken vesznek részt, ahol válaszokat kaphatnak a felmerülő kérdéseikre és kialakíthatják azt a módszertant, ami a saját diákjaik körében a legjobban működik.

Végül egy egyszerű visszajelző fázisra kerül sor, amelynek során intézményenként 10 óravázlatot, projektleírást kérünk beadni amelyekben szerepel a Xeropan használata, továbbá intézményenként 10 tanári visszajelzést kérünk a “Az IFM Modul alkalmazása az idegennyelv tanításban címmel”, minimum 1500 karakteres beszámolóként.

A program három eleme egymásra épül, a résztvevő tanárok a személyes képzésen és az online okatásokon megkapnak minden tudást, módszereket, segítséget, melyek a tananyagba ágyazáshoz és a gyakorlati alkalmazhatósághoz szükségesek.

A személyes képzésen és az online okatásokon való részvétel, és az ehhez biztosított tananyagok, háttéranyagok ingyenesek.

 

 

Pályázati feltételek:

 

  • Kizárólag olyan intézmények jelentkezését tudjuk elfogadni, ahol KRÉTA rendszert használnak.
  • A pályázatra általános iskola felső tagozatban, illetve középiskolában tanító idegennyelvi tanárok jelentkezését várjuk.
  • A képzés és az oktatások, valamint a Xeropan felület angol és német nyelv oktatása esetében érhető el, így e két nyelvet oktató pedagógusok kerülhetnek be a programba.

 

 

Elvárások:

 

  • Havi 2 konzultációs alkalommal részvétel a Xeropan oktatóival, tananyagfejlesztőivel, mely keretében tapasztalatokat osztanak meg egymással – előre megfogalmazott kérdések alapján.
  • A kiválasztott iskola idegennyelvi (angol és/vagy német) tanári kara legalább 50 tanóra keretében használja, alkalmazza a Xeropant, mint oktatási segédeszközt, akár órai munkára, akár házi feladatként, akár projektek elkészítésére.
  • Intézményenként 1-1 kapcsolattartó, akivel kb. 2 heti rendszerességgel tartjuk a kapcsolatot az aktuális kérdések tekintetében.
  • Minimum 10 óravázlat vagy 10 projekt leírása (minimum 1500 karakterben), ahol alkalmazták az IFM felületét, módszerét.
  • A tanévben minimum 3 online eseményen való részvétel.
  • Minimum 10 tanári visszajelzés az IFM idegennyelv tanításban címmel, minimum 1500 karakteres beszámolóként.

 

Díjazás:

A résztvevő intézmények esetében a tanév végén 1-1 osztály számára nyeremény osztálykirándulást ajánlunk fel.

 

 

Pályázat időszaka: 2022/2023. tanév

A jelentkezés módja: az alábbi űrlap kitöltésével.

Pályázati határidő: MEGHOSSZABBÍTVA 2023. JANUÁR 23-IG!

 

Tartalmak, ismertető, háttéranyag:

Új dimenzió a digitális nyelvoktatásban a KRÉTA felületén – az Idegennyelvi Felkészítő Modul új teret nyit az angol és német nyelvtanárok számára

Nyelvtanulás játékosan

 

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.