Rosszul viseled a bezártságot? Itt az ideje elkezdened meditálni a tudomány szerint

meditáció közben

Rosszul viseled a bezártságot? Itt az ideje elkezdened meditálni a tudomány szerint

Akár napi tizenöt perccel is jelentős eredményeket lehet elérni, ha kitartóan gyakorlod. Kezdjünk el meditálni.

A világjárvány okozta bizonytalanságban szinte mindenki többet stresszel, szorong és aggódik. A házikarantén és a home office okozta bezártság ezt csak fokozza, de egyben jó lehetőség arra is, hogy új szokásokat alakítsunk ki: a meditáció például csökkenti a fenti tüneteket. – olvasható a forbes.hu cikkében.

A New York University tanulmánya szerint kevesebb, mint napi tizenöt perc nyolc héten keresztül végzett meditáció csökkentheti a szorongást, a fáradtságot és a hangulati zavarokat is. A meditáció az éber jelenlét gyakorlásának egyik formális eszköze, amit egyre több tanácsadó cég tesz a portfóliója elemévé. Közben a világ vezető vállalatai mindfullness programokat indítanak, és egyre több vezető is gyakorolja. Sokan vallják, hogy az üzleti sikerük nagyban köszönhető annak, hogy sokat fordítanak saját produktivitásukra és általános jóllétükre.

Behavioural Brain Research 2019-es kutatásában két 18 és 45 év közöttiekből álló csoport vett részt. Az első csoport naponta tizenhárom perc vezetett meditációt végzett, a második napi tizenhárom percet hallgatott podcastokat.

Nyolc hét után a meditációs csoport résztvevőinek jobb volt a közérzete, javult a stressztűrő-, emlékező- és összpontosító képessége. A részvevők négy hét után nem mutattak fel jobb eredményeket, ami azt mutatja, hogy hosszabb távú időbefektetésre van szükség a gyakorlat pozitív hatásainak eléréséhez.

A tanulmány egyike annak, amely bizonyítja a meditáció életminőségjavító hatásait, köztük lehet a vezetői képességek javulása is. A kulcs nem az, hogy azzal versenyezz, hogy minél több ideig tudj egy helyben ülni mozdulatlanul, hanem hogy akár rövidebb idősávokban, de következetesen és hosszútávra beépítsd a napi rutinodba a gyakorlatot.

Ebben rengeteg app segíthet: például a Headspace, az OMG I can meditate, a Calm, vagy a magyar alapítású Just Like Buddha.

 

forrás: forbes.hu

 

Kapcsolódó cikkeink:

Miért jó relaxálni – a gyerekeknek is?

Stresszoldó gyakorlatok gyerekeknek

Miért kéne minden gyereknek megtanulnia meditálni?

 

 

 

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.