• ME-Se-Kö Alapítvány
  • mentálhigiénés szakember

Polus Enikő

A Me-Se-Kö Mentálhigiénés Segítő Központ és MESEKŐ Alapítvány alapítója, ügyvezetője - ezek mellett elsősorban három gyermekem édesanyja.

A Me-Se-Kő Mentálhigiénés Segítő Központ és MESEKŐ Alapítvány alapítója, ügyvezetője vagyok. Ezen felül tréner, pedagógus, mentálhigiénés segítő szakember, fejlesztőpedagógus, szexuálterapeuta, mozgásterapeuta, gyász- és veszteség feldolgozó szakember, egyetemi pedagógiai előadó és mentor, jótékonysági rendezvények ügyvezetője.

Mindezek mellett elsősorban három gyermekem édesanyja vagyok, akiktől sokat tanultam a közösen megélt pillanatokból. Gyermekeim felnőttek, így az időmet a hivatásaimnak szentelem. Hivatásaim egyik alappillére:

„Segíteni másoknak jó, de másokkal együtt összefogásban segíteni még jobb!”

Az elmúlt évtizedekben tanulmányaimat az ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem pedagógia-és pszichológia; fejlesztőpedagógia és tehetséggondozás szakán; Károli Gáspár Református Egyetem pszichológia- és mentálhigiénia szakán és a Semmelweis Egyetem szexuálterapeuta szakán végeztem. A tanulmányaimat egyéb egyetemi tanulmányokra épülő képzésekkel, posztgraduális szakokkal kiegészítettem és gyakorlatorientáltan végeztem gyerekek-, serdülők- és felnőttek körében. Edukációban is több területen részt vettem.

Társadalmi problémákhoz az alapítványi munkáinkkal szakemberekkel együtt jótékonysági projekteket és rendezvényeket szervezünk a művészek, színházak és a művészetek segítségével. Média segítségével és támogatásával dolgozunk. Komplex módon hitelesen, jól segíteni nem könnyű feladat és csak társadalmi felelősségvállalással lehetséges! Hiszek az összefogás erejében, így több partnerrel, szervezettel, szakemberekkel dolgozunk együtt.

 

Az elmúlt két év vírushelyzeteiben a jóléti társadalmakban élő emberek újratanulhatták azt az imát, amiben mertünk kérni a „mindennapi kenyeret”,

Érzelmeink ritmusai soha nem voltak mérhetőek csak egy SZINKÓPÁBAN. De egy ti-ti-tá-tá sem tudja visszaadni azt, hogy az érzelmeinknek milyen

Ha olyan időket élünk pedagógusként, hogy nem tudunk tanítani, akkor tényleg el kell hinnünk azt, hogy pusztán a jelenlétünkkel nem

A cikk most azokkal a visszaérkező óvodások körüli lelki- és fejlesztőpedagógiai tematikákkal foglalkozik, akik nem voltak benn ügyeleten, hanem az

Az idei „újranyitogatási” időszakot legalább ugyanolyan pánik és szorongató érzések kísérik, mint a tavalyi pandémiás bezárást. Ez természetes lélektani folyamat

 Menjen vagy maradjon? Érett vagy éretlen? Hagyjam vagy fejlesszem? Elég-e ha egy évet marad még az oviban és játszik, önmagától

Bizonyítja-e azt, hogy a gyermekünk mindig ott volt a tanórákon és aktívan fejlődött önmagához képest?! Vagy azt, hogy a gyermekünk

Az idegrendszerünk: amikor kimerül, akkor lemerül és feltöltődésre vágyakozik. Lemerülés következtében egy serdülő vagy túlpörög, vagy olyan sokszor kapcsol be

Vajon tudjuk-e azt, hogyan is érdemes lelkileg nagytakarítást tartani, mielőtt kitesszük a karbantartás folyamatban lévő táblát az életünk kapujára? Ismerjük-e

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.