Tihanyi Rita
  • pedagógus, gyermekagykontroll oktató

Tihanyi Rita

Két felnőtt gyermek édesanyja vagyok, pedagógus, tanár, gyermekagykontroll-oktató, tanulástréner.

Amikor az életemről kérdeznek, mindig elmondom, hogy nagyon messziről indultam. Pesti születésű, poroszos rendszerben nevelkedő kislányként, akit a kétbalkezes, kétballábas, dagi, kicsit álmodozó mivolta miatt sokan csúfoltak. Ez volt tehát a start, és a végállomás még messze van…

Gyakran tapasztaltam, hogy van valami, amit nem használunk ki olyan mértékben, ahogyan tudnánk –  és ez: az elménk. Meg akartam tanulni, hogyan tudom a birtokomban lévő fantasztikus számítógépemet – az elmémet – irányítani, ezért végeztem el az agykontrolltanfolyamot, majd lehetőségem volt megtanulni azt is, hogyan adhatom át ezt a tudást a gyerekeknek. Lassan egy évtizede tanítom a Jose Silva-féle elmefejlesztő, stresszkezelő módszerét kisebbeknek, nagyobbaknak, és nap mint nap tapasztalom a tudatos gondolkodás adta sikereket mind a saját életem, mind a tanítványaim visszajelzései kapcsán.

Évről évre azt tapasztaltam, hogy sok színre, érzelemre van szükség ahhoz, hogy olyanok legyenek az utánunk következő generációk, hogy mindenkinek legyen lehetősége képességeit, tehetségét kibontakoztatni, hogy ezáltal egy élhetőbb, szeretetteljesebb társadalomban élhessünk. Ez fogalmazódott meg bennem, amikor életre hívtam és kidolgoztam programomat, a SzemlÉLETváltást, amely tartalmaz számos jó módszert, gyakorlatot a megfelelő tanuláshoz, stresszoldáshoz, és ahhoz, hogy egy kicsit más szemszögből, máshonnan nézzük a tanulást, iskolát és a mindennapi befeszüléseinket. Tartok előadásokat és tanfolyamokat is gyerekeknek, szülőknek és pedagógusoknak egyaránt ebben a témában.

Előéletemhez hozzátartozik, hogy nagyon sok minden érdekelt, és nem álltam meg soha az érdeklődés szintjén, ami érdekelt, meg is akartam tanulni, így aztán meg is tettem. Dolgoztam sok helyen, kipróbáltam magam a média, marketing, idegenforgalom, vendéglátás területén is. Amikor éppen olyan környezetben dolgoztam, amikor nem voltam gyerekközegben, egy idő után úgy éreztem magam, mint egy utazó, aki körülnéz külföldön, megtekinti a nevezetességeket, a különlegességeket mind kipróbálja, de aztán nagyon erős honvágya támad. Haza akar menni. Így tértem haza oda, ahonnan elindultam: az oktatáshoz. Tanítottam Budapesten, a Fóti Gyermekvárosban, Reziben – kis falusi iskolában – ,Hévízen, Keszthelyen. Folyamatosan tanulok a gyerekektől is. Jó együtt, ha kell, benne vagyok a buliban, táncolok, hülyéskedek, mert hiszem, hogy a könnyedség, a nevetés, a gyerekeskedés” nem tesz engem komolytalanná, legalábbis soha nem féltem ettől. Megjegyzem, tanulmányozom, milyen a zenéjük. Nem rohanok világgá a hangos zenétől, de tudom, mikor kell halkan hallgatni velük együtt. A hülyeség, mint fontos tanulási „szakkifejezés” nélkülözhetetlen kelléke lett az életemnek. Nem zavar, ha saját nyelvükön szólítanak meg, de figyelmeztetem őket, hogy mindent a maga helyén és idejében. Ezt meg ők tanulják tőlem.

Ma már teljesen az agykontrolloktatásnak, és a SzemlÉLETváltás programom megismertetésének szentelem életemet, de emellett szívesen teszek eleget minden olyan felkérésnek, amivel szülőknek, gyerekeknek tudok segíteni életük megoldandó feladataiban. Az iskola a gyereknek munkahely, ahol maximálisan eleget kell(ene) tenni. A mostani rendszerben ez nem mindenkinek megy zökkenőmentesen, de van számos lehetőség arra, hogy pl. a tanulást élménnyé, a problémáinkat megoldandó feladattá „varázsoljuk”.

Élettapasztalataimat, mindennapi kihívásaimat beviszem a gyerekekkel való foglalkozásaimba, életszerűen adom át. Szeretném minél több gyereknek és szülőnek is elmondani, megtanítani: boldog, gondolkodó, teljes életet élő gyereket kell nevelnünk értő szeretettel, odaadással és figyelemmel.

 

Mit értünk igazi pozitív gondolkodáson? Mi különbözteti meg a pozitív gondolkodókat az erőltetett belemagyarázástól? Milyen eszközökkel lehet a gyerekeket „rávenni”

Egy jó meccs a haverokkal versus gépezés? Ha az utóbbi, akkor már baj van! Mikor függő a gyerek? Mit ad

Mit tegyünk a motiválatlan gyerekkel? Hogyan csináljunk kedvet a tanuláshoz? Órákat töltünk vele, hogy megtanuljuk(!) – a többes számon van

Megírtam a háziját, és hármast kaptam! – újságolja az anyuka a boltban. Vicces, de már volt ilyen, és lesz is,

A meditálás képes az agy szürkeállományát is jó irányba megváltoztatni! Nem kell tőle félni, sőt: oldja a stresszt, segíti a

Olykor elfelejtjük, mitől állt égnek a hajunk annak idején, például amikor kamaszok voltunk. Gondold csak végig - ezek közül melyiket

Agyunk bizonyítottan nem tesz különbséget a vélt és a valóságos képek között. De hogyan jutunk el az álomtól a valóságig?

Hét tanács, ami segíthet a szülőnek és gyereknek, ha egyre csak gyűlnek a hájrétegek. A megoldás nem pofonegyszerű, de létezik

A kommunikáció nagyon fontos minden élőlény esetében, hiszen az biztosítja a megfelelő információáramlást feladótól a címzettig és vissza. Jelentős része

Hamarosan vége a téli szünetnek, és folytatódik az iskolai időszak. Akinek iskolás korú gyermeke van, az pontosan tudja, mit jelent

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.