Tihanyi Rita
  • pedagógus, gyermekagykontroll oktató

Tihanyi Rita

Két felnőtt gyermek édesanyja vagyok, pedagógus, tanár, gyermekagykontroll-oktató, tanulástréner.

Amikor az életemről kérdeznek, mindig elmondom, hogy nagyon messziről indultam. Pesti születésű, poroszos rendszerben nevelkedő kislányként, akit a kétbalkezes, kétballábas, dagi, kicsit álmodozó mivolta miatt sokan csúfoltak. Ez volt tehát a start, és a végállomás még messze van…

Gyakran tapasztaltam, hogy van valami, amit nem használunk ki olyan mértékben, ahogyan tudnánk –  és ez: az elménk. Meg akartam tanulni, hogyan tudom a birtokomban lévő fantasztikus számítógépemet – az elmémet – irányítani, ezért végeztem el az agykontrolltanfolyamot, majd lehetőségem volt megtanulni azt is, hogyan adhatom át ezt a tudást a gyerekeknek. Lassan egy évtizede tanítom a Jose Silva-féle elmefejlesztő, stresszkezelő módszerét kisebbeknek, nagyobbaknak, és nap mint nap tapasztalom a tudatos gondolkodás adta sikereket mind a saját életem, mind a tanítványaim visszajelzései kapcsán.

Évről évre azt tapasztaltam, hogy sok színre, érzelemre van szükség ahhoz, hogy olyanok legyenek az utánunk következő generációk, hogy mindenkinek legyen lehetősége képességeit, tehetségét kibontakoztatni, hogy ezáltal egy élhetőbb, szeretetteljesebb társadalomban élhessünk. Ez fogalmazódott meg bennem, amikor életre hívtam és kidolgoztam programomat, a SzemlÉLETváltást, amely tartalmaz számos jó módszert, gyakorlatot a megfelelő tanuláshoz, stresszoldáshoz, és ahhoz, hogy egy kicsit más szemszögből, máshonnan nézzük a tanulást, iskolát és a mindennapi befeszüléseinket. Tartok előadásokat és tanfolyamokat is gyerekeknek, szülőknek és pedagógusoknak egyaránt ebben a témában.

Előéletemhez hozzátartozik, hogy nagyon sok minden érdekelt, és nem álltam meg soha az érdeklődés szintjén, ami érdekelt, meg is akartam tanulni, így aztán meg is tettem. Dolgoztam sok helyen, kipróbáltam magam a média, marketing, idegenforgalom, vendéglátás területén is. Amikor éppen olyan környezetben dolgoztam, amikor nem voltam gyerekközegben, egy idő után úgy éreztem magam, mint egy utazó, aki körülnéz külföldön, megtekinti a nevezetességeket, a különlegességeket mind kipróbálja, de aztán nagyon erős honvágya támad. Haza akar menni. Így tértem haza oda, ahonnan elindultam: az oktatáshoz. Tanítottam Budapesten, a Fóti Gyermekvárosban, Reziben – kis falusi iskolában – ,Hévízen, Keszthelyen. Folyamatosan tanulok a gyerekektől is. Jó együtt, ha kell, benne vagyok a buliban, táncolok, hülyéskedek, mert hiszem, hogy a könnyedség, a nevetés, a gyerekeskedés” nem tesz engem komolytalanná, legalábbis soha nem féltem ettől. Megjegyzem, tanulmányozom, milyen a zenéjük. Nem rohanok világgá a hangos zenétől, de tudom, mikor kell halkan hallgatni velük együtt. A hülyeség, mint fontos tanulási „szakkifejezés” nélkülözhetetlen kelléke lett az életemnek. Nem zavar, ha saját nyelvükön szólítanak meg, de figyelmeztetem őket, hogy mindent a maga helyén és idejében. Ezt meg ők tanulják tőlem.

Ma már teljesen az agykontrolloktatásnak, és a SzemlÉLETváltás programom megismertetésének szentelem életemet, de emellett szívesen teszek eleget minden olyan felkérésnek, amivel szülőknek, gyerekeknek tudok segíteni életük megoldandó feladataiban. Az iskola a gyereknek munkahely, ahol maximálisan eleget kell(ene) tenni. A mostani rendszerben ez nem mindenkinek megy zökkenőmentesen, de van számos lehetőség arra, hogy pl. a tanulást élménnyé, a problémáinkat megoldandó feladattá „varázsoljuk”.

Élettapasztalataimat, mindennapi kihívásaimat beviszem a gyerekekkel való foglalkozásaimba, életszerűen adom át. Szeretném minél több gyereknek és szülőnek is elmondani, megtanítani: boldog, gondolkodó, teljes életet élő gyereket kell nevelnünk értő szeretettel, odaadással és figyelemmel.

 

Nevelés, azaz növelés, okosítás, képzés… Ezek lennének a mai pedagógusok feladatai, azonban egyáltalán nem olyan könnyű ezt jól művelni. Prof.

Elképzelted már, hogy te vagy Odüsszeusz? Ott vagy Trója ostromakor, és Akhilleusz mögött harcolsz? Milyen érzés volna, ha befolyásolhatnád az

Gyurkó Szilvia: „Minden gyereknek joga van arra, hogy életkorának megfelelően élvezze az internet nyújtotta előnyöket!”  A kulcsszó az előny! Mit

Milyen változásokat hozhat a jövő? Létezik olyan katalizátor, ami meggyorsítja ezeknek a változásoknak a folyamatát? Hogyan avatkozhat be a tudomány

Felmérések szerint a családi terhek 69%-át az anyák, 31%-át az apák vállalják magukra. Jól van ez így? Melyik családban mit

Úton-útfélen találkozhatunk olyan sérült, fogyatékos emberekkel, akikre sokszor nem tudjuk, hogy nézzünk. Az egészséges ember nem képes megérteni, hogy ők

Én vajon képes lennék így is boldog lenni? Van olyan ember, aki sérültsége, hiányosságai ellenére képes még így is nevetni?

Hogyan tudod könnyebbé, gyorsabbá varázsolni a tanulási folyamatot? Milyen eszközök állnak rendelkezésre 2018-ban, hogy a legkorszerűbb technológiákat kihasználva nonstop gyarapítsd

Az agyunk olyan, mint egy óriási teljesítményű szuperszámítógép, ami parancsra vár, és ezt megadhatjuk neki, nem is akármilyen eredménnyel: az

Képzelted már magad szuperhősnek? Álmodtál arról, hogy repülsz mindenféle segítség nélkül, mint Superman? Eljátszottál a gondolattal, milyen lenne a dolgokat

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.