• pedagógus, tanulásmódszertan oktató

Tihanyi Rita

Két felnőtt gyermek édesanyja vagyok, pedagógus, tanár, tanulástréner, gyermekagykontroll-oktató

Pedagógus vagyok, tehetségfelismerésben és tanulásmódszertanban jártas tréner, pedagógus-továbbképző és nyelvtankönyvek lektora, gyermekagykontroll oktató; így jellemezhető jelenlegi szakmai helyzetem. Tanárként a magyar nyelv és irodalom megszerettetése, tehetségtrénerként a tehetség felismerése a feladatom. Korrepetálásokat, felvételi felkészítőket tartok offline és online 10-14 éves diákoknak, túl ezen az agykontroll elmefejlesztő, stresszkezelő technikáit is igyekszem átadni a 9-14 év közötti gyerekeknek.

Ma már olyan módon tanítok, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a tanítványaim más szemszögből lássák az elsajátítandó tudásanyagot. Célom, hogy felébresszem az érdeklődésüket, céltudatossá váljanak, képesek legyenek koncentrálni az elvégzendő feladatra.

Kidolgoztam a Tantorta elnevezésű tanulásmódszertani képzésemet  10-18 év közötti fiatalok számára (10-14 illetve 14-18 éveseknek).  A Tantorta  játékos „new age” módszer, amely ötvözi a gyakorlatiasságot az edukinesztetikával és különböző stresszoldó gyakorlatokkal. A SzemlÉLETváltás előadásommal pedagógusoknak és a szülőknek igyekszem segíteni a gyerekekkel való foglalkozásban. A módszerjavaslat új szemléletet csempész a pedagógiába, az elfásultság és a kiégés ellen nyújt módszert, lehetőséget, új alternatívát.

Élettapasztalataimat, mindennapi kihívásaimat beviszem a gyerekekkel való foglalkozásaimba, életszerűen, játékos módszerekkel adom át. Szeretném minél több gyereknek és szülőnek is elmondani, megtanítani: boldog, gondolkodó, teljes életet élő gyereket kell nevelnünk értő szeretettel, odaadással és figyelemmel.

Ma már teljesen az agykontrolloktatásnak, és a SzemlÉLETváltás programom megismertetésének szentelem életemet, de emellett szívesen teszek eleget minden olyan felkérésnek, amivel szülőknek, gyerekeknek tudok segíteni életük megoldandó feladataiban. Az iskola a gyereknek munkahely, ahol maximálisan eleget kell(ene) tenni. A mostani rendszerben ez nem mindenkinek megy zökkenőmentesen, de van számos lehetőség arra, hogy pl. a tanulást élménnyé, a problémáinkat megoldandó feladattá „varázsoljuk”.

Élettapasztalataimat, mindennapi kihívásaimat beviszem a gyerekekkel való foglalkozásaimba, életszerűen adom át. Szeretném minél több gyereknek és szülőnek is elmondani, megtanítani: boldog, gondolkodó, teljes életet élő gyereket kell nevelnünk értő szeretettel, odaadással és figyelemmel.

 

Ahány ház annyi szokás, ahány tanár, annyi módszer, ötlet. A leckét azonban nem csak a diák kapja, hanem a szülő

Mi lehet a könnyű, hatékony tanulás titka? Mióta az iskolapadot koptatják a gyerekek, azóta  kulcsfontosságú ez a kérdés.   A gyerkőc nem

Nagyjából fél év telt el azóta, hogy az iskolapadok után – egyik napról a másikra - az otthoni keretek között

A szorongás ma már napi téma a gyerekeknél is. Felébred, és már rögtön az az első, hogy „fáj a hasam!”,

A szülő jól akar nevelni, de nincs tökéletes anya vagy apa. Sőt, a nagyik sem tökéletesek. Akkor, amikor az igényeinket

Elindult a tanév, az év eleji megpróbáltatások minden gyerekre, szülőre nagy terhet rónak. A kezdeti akklimatizálódás után jönnek a felmérések,

Mit, mire költenél, ha kapnál egy csomó pénzt? Hogyan osztanád be a családod havi „költségvetését”? Vajon boldogulnál vele? És az

Mit értünk igazi pozitív gondolkodáson? Mi különbözteti meg a pozitív gondolkodókat az erőltetett belemagyarázástól? Milyen eszközökkel lehet a gyerekeket „rávenni”

Egy jó meccs a haverokkal versus gépezés? Ha az utóbbi, akkor már baj van! Mikor függő a gyerek? Mit ad

Mit tegyünk a motiválatlan gyerekkel? Hogyan csináljunk kedvet a tanuláshoz? Órákat töltünk vele, hogy megtanuljuk(!) – a többes számon van

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.